رفتن به محتوای اصلی
electro-gearbox
09 مرداد

الکتروگیربکس هوشمند گلخانه ای

الکتروگیربکس پنجره سقفی گلخانه شامل یک الکتروموتور سه فاز با گیربکس کاهنده 2 مرحله ای کوپل شده است و در سقف گلخانه های صنعتی نصب می شود. این الکتروگیربکس عموما با برق سه فاز کار می کند و برای باز و بسته کردن پنجره سقفی گلخانه مورد استفاده قرار می گیرد. الکتروگیربکس گلخانه دارای دو مدل میباشد که نوع اول دارای برد هوشمند دیجیتال بوده و امکان تشخیص زمان مناسب برای باز و بسته کردن دریچه ها بدون نیاز به حضور اپراتور را دارد ، نوع دوم یک میکروسوئیچ داخلی است که میزان باز و بسته شدن دریچه سقفی گلخانه را در حد بالا و حد پایین آن کنترل می کند. این گیربکس یا دریچه گلخانه سقفی با فراهم نمودن تهویه مناسب در محیط گلخانه فضای رشد مناسبی را برای گیاهان ایجاد می نماید.

نحوه عملکرد موتورگیربکس سقفی گلخانه

در گذشته از چرخ دستی (Hand Wheel) برای باز کردن سقف گلخانه استفاده می شد که یک گیربکس در سقف گلخانه تعبیه می کردند و با استفاده از نیروی انسانی، با چرخاندن مکرر میله ای که به شافت چرخ دستی آن وصل می شد، پنجره سقفی را بالا می برد. این کار نیاز به نیروی انسانی وصرف زمان زیادی داشت و انرژی زیادی را از فرد می گرفت. به مرور زمان الکتروموتورها جایگزین نیروی انسانی شدند که به وسیله نیروی برق، در کمترین زمان، پنجره سقفی گلخانه باز و بسته می شود. دریچه بال کبوتری یکی از پرکاربردترین تجهیزات و سازه گلخانه است که برای فضاهای کم جا و گلخانه های بزرگ می تواند بهترین گزینه باشد.
الکتروموتور انرژی الکتریسیته رابه انرژی دوار تبدیل کرده و نیروی مورد نیاز برای بالا بردن پنجره سقفی گلخانه را تامین می کند. غالبا الکتروموتورهای گلخانه سه فاز هستند و در 4 سایز در گلخانه مورد استفاده قرار می گیرند. گیربکس پنجره سقفی گلخانه باید تعداد دورهایی که در دقیقه می زند، محدود باشد تا پنجره بال کبوتری به آهسته ترین شکل ممکن باز و بسته شود تا به آرامی تهویه صورت گیرد و تنش های حرارتی برای گیاه ایجاد نشود. به سازه گلخانه آسیبی وارد نشده و ایجاد ارتعاش نکند، به پلاستیک سقف گلخانه صدمه ای وارد نشده و پارگی در آن ایجاد نشود، رک و پینیون به آرامی حرکت کرده و دچار شکستگی و گیر کردن نشوند.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.

About

We are professional and reliable provider since we offer customers the most powerful and beautiful themes. Besides, we always catch the latest technology and adapt to follow world’s new trends to deliver the best themes to the market.

Contact info

logo

Featured Post